מחקר: צרכני מריחואנה משתמשים פחות בתרופות מרשם

מחקר חדש קובע כי צרכני קנאביס משתמשים פחות במשככי כאבים אחרים.

מחקר חדש, אשר מוצג בימים אלו בכנס השנתי של האקדמיה למחקר תרופות מרשם, מצא כי אלו הצורכים מריחואנה נוטים לצרוך פחות תרופות מרשם ומשככי כאבים קונבנציונאליים.

במחקר, שנערך על ידי ‘Ameritox’, אחת מחברות הסקרים המובילות בארה”ב, נבחנו מעל ל-100,000 דגימות שתן של אנשים מכל רחבי ארה”ב המחזיקים במרשם ל’הידרוקודון’, תרופה משככת כאבים המוכרת גם בשמות ויקודין, לורסטין, אנקסיה, דיקודיד, היקודן, היקומין, לורסט, לורטב, נורקו וטסיונקס.

ראו עוד: קנאביס לגמילה מסיגריות וניקוטין

החוקרים דיווחו כי 70.3% אחוזים מאלו שלא מעשנים מריחואנה משתמשים באופן קבוע בתרופה לשיכוך כאבים, בעוד שרק 63.5% אחוזים מאלו שכן משתמשים במריחואנה נוטלים גם את התרופה לשיכוך כאבים.

ויקודין
ויקודין

ההבדל אמנם נראה קטן, אבל באופן יחסי לסה”כ המטופלים, מדובר במספר משמעותי בהחלט, אשר מהותי גם מבחינת הפער בין מספר המחזיקים במרשם לבין אלו המשתמשים בה בפועל – בשנים האחרונות גדלו בצורה משמעותית המכירות והייצור של התרופה הזאת, כמו גם השימוש הלא חוקי בה.

גם זה בטח יעניין אותך

“התוצאות מראות כי אצל חלק מהאנשים, שימוש במריחואנה מתקשר עם שימוש בלתי-סדיר בתרופות מרשם,” נכתב בסיכום המחקר. “מטופלי כאב אשר מחזיקים במרשם להידרוקודון ומשתמשים במריחואנה, הראו חוסר באופיאדים ו/או שימוש בתרופות אחרות שאינן ניתנות במרשם רופא.”

משככי כאבים המיוצרים על ידי חברות התרופות גורמים היום ליותר מקרי מוות מאשר אלו הנגרמים עקב שימוש בהרואין וקוקאין גם יחד. קנאביס מהווה תחליף בריא שיעילותו הוכחה כבר במעל ל-80 מחקרים שונים.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר